3. 11. 10

Krasni novi novi val

V Sloveniji se nekaj prebuja zadnje čase, v zadnjih dveh letih pravzaprav. Svež val mladih slovenskih režiserjev in filmskih navdušencev zadnje čase izpod svojih očes, prstov in podlobanjskega tkiva producira kratkometražne filmske izdelke.
Z lanskoletnim tipanjem po še neodkritih ravneh, se letos ekipa KNNV vrača z nekaterimi že poznanimi, ter kopico novimi avtorji, slovenske indie produkcije. Nekaj sila všečnih izdelkov je bilo moč videti 25. oktobra v Kinoteki, pod imenom Krasni novi novi val 2: Revolucija Reloded. Sam se sicer projekcije nisem udeležil, sem pa po spletnih kanalih prišel do nekaj teh izdelkov, in naj rečem, da jih je nekaj resnično hvalevrednih.

Danes izpostavljam dva, še povsem sveža, letošnja izdelka.
Za začetek eden prvih slovenskih noir filmov, zagotovo pa prvi noir izdelek mladega vala slovenskih režiserjev z naslovom Paranoira izpod prstov Andraža Jeriča. Sicer je, po kreditih sodeč, bil pristop k snemanju zelo profesionalen, saj je sodelovalo kar precejšnje število ljudi, toda rezultat je temu primeren. Všečno 50's ozračje, obvezna femme fatale in privlačno temčano, domala celo utesnjeno okolje. Upoštevajoč specifiko kratkih filmov, je razumljivo, da karakteristike junakov ne morejo biti v polni meri razvite in dodelane, vendar je notranji boj glavnega junaka postavljen čutno in predvsem s pravo mero vpletenih čustev in moralne etike.
Paranoira:

directed by: Andraz Jeric
screenplay by: Matevz Jerman & Andraz Jeric
starring: Matjaz Zaza Juren, Katja Buda, Jani Sever
October 2010, Ljubljana

Drugi, na katerega opzorarjam, pa je izrazito surrealističen drugi film mlade Prlekinje Tine Ščavničar z naslovom Buka ali kako sam htio nahraniti životinje.
Donnie Darko meets David Lynch. Isidore Ducasse s kamero, namesto pisala. Zgodba je prav gotovo močno sloni na glavni junakinji in protagonistki filma, ki je ženska,saj se Buka že otvori z Ibsenovim citatom s Hiše lutk, ki velja za ultimativno feministično dramsko delo.
Sicer je, tako kot je za surrelastično pripoved značilno, zgodba zamegljena skozi večplastno dogajanje, ki meji sanjski svet z realnim. Ko se srečata, če se srečata, naj bi odgovori postali jasnejši, toda pri Buki (skoraj sem napisal Burki=)), je le ta meja dokaj jasno prikazana ob koncu, toda vseeno nam domišljijo polni in nas ne pusti iz krča, zadnje razgalnjenje pred izhodnimi krediti. Odlično film zapolnjujejo detajli, h katerim se prav gotovo še vrnem, saj mi tale fenomenalen kratek film ne da miru, in bo zagtovo dobil kar precejšnjo mero mojega časa za svojo analizo. Do takrat vam ogled le še močno priporočam in želim unikatno subjektivno razlago le tega.
Buka ali kako sam htio nahraniti životinje:

directed by: Tina Ščavničar
screenplay by: Tina Ščavničar
starring: Sanja Halb, Maja Halb, Lilijana Sitar, Tomaž Ščavničar, Nina Črešnjevec, Bojan KovacecPoletje 2010

Ni komentarjev:

Objavite komentar